tisdag 2 november 2010

Mina Magiska Redskap








Här har jag samlat mina viktigaste magiska redskap som jag ofta använder mig av, jag har inte så mycket ännu men det ökar på för varje år. För det första kan jag berätta om mitt träskrin som jag förvarar min tarotkortlek, kristaller och annat i. Det är ett gammalt smyckeskrin som jag har fått ärva efter min gammelmorfar. Från början fick min gammelmormor skrinet i present av en släkting som snickrat ihop den, då hon dog blev den kvar orörd hemma hos gammelmorfar hela hans liv ut och så fick jag den sedan. För mig besitter den otroligt mycket stark och fin energi. Det finns till och med ett fack i den som är som gjord för min tarotkortlek och min BOS passar exakt att ha i botten av den! Det skrinet är enormt viktigt för mig och jag älskar den diskreta formen av den då den kan stå framme helt synlig utan att någon vet vad den kan innehålla och det bästa -den är låsbar!

Min Pagan tarotkortlek är som en bästa vän för mig, ibland kan jag bara sitta och hålla i den bara för att jag tycker så mycket om den och dess energier. Jag gör bara läggningar med den om viktiga och betydande frågor som jag har och är alltid noga med att tacka den för svaret den ger mig.

Så är det min trolltrumma, en samisk trumma som jag fått av min älskling. Den fungerar för mig ofta som en magisk symbol och även en symbol för elementet luft. den har inlett en hel del ritualer för mig.

Så har vi den nya tillkomna tjäderklon som jag köpte under medeltidsveckan här i vsiby i år.

Min Athame har hängt med ett tag, köpte den på en vikingabutik i Stockholm i gamla stan. Den betyder även den mycket för mig och är en fantastisk symbol för elementet luft.

karneolen är en av mina absoluta favorit kristaller så den har jag tre av. Så slutligen min Skuggbok i läder som jag arbetar med just nu. Den har haft många föregångare, men de har försvunnit många i flyttar och annat tråkigt nog.

6 kommentarer:

  1. Oj vilket sammanträffande, och vad kul!! Ja hann med en del i alla fall även fast jag tyckte dagen gick fort.

    Väldigt fin Athame du har, vars har du köpt den? Tycker också karneol är en fin kristall.

    Glad Samhain i efterskott till dig också =)

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Åh okej =) Jag har knappt varit i Stockholm, och den alternativa butiken som finns i Luleå har minskat i utbud på saker så enormt och det är lite tråkigt.

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Glad Samhain =) Det var en fin dag. Hoppas din var fin med?

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra redskap du har, speciellt athamen.
    Är det en liten voodoo docka man skymtar i ditt fina skrin?

    SvaraRadera
  5. Trevligt att se och vackra redskap! :) Jag använder också Pagan Tarot, gillar den mycket. Vissa av korten känns dock lite märkliga i sina bilder tycker jag. Men det finns väl alltid vissa kort i lekarna som man inte riktigt känner igen sig i.

    SvaraRadera
  6. Väldigt vackra redskap :-)

    SvaraRadera