måndag 1 november 2010

Böcker som jag köpt...

Jag blev så glad idag då dessa böcker damp ned i min brevlåda! Den ena av dem " Tarot Steg För Steg av Ylva Trollstierna " har jag förut haft men råkat spilla kaffe över så alla bladen föll ur, så jag ville ha en ny hel bok för att jag saknade den gamla så mycket. Men " Sabbats boken " är ny för i år och jag längtar så efter att få sätta tänderna i den!

Jag har beslutat mig för att ta mig an tarotkorten ordentligt den här hösten/vintern. Förut har jag nämligen bara gjort amatörmässiga kortläggningar för egen del utan någon bra grund av kunskap att stå på. Det konstiga är att det ändå har fungerat bra för mig att göra bra tolkningar som faktiskt har stämt in jättebra. Som en av mina tarotläggningar förra våren som slog mig med total häpnad inför det oväntade svaret jag tolkade ut av min läggning då, samt att svaret var helt klockrent. Svaret var varken ja eller nej, för eller emot utan berättade för mig att det bara var jag som gjorde problemet till ett problem. detta var ett otroligt oväntat svar för mig men då jag funderade över svaret så slog det mig att det var helt klockrent och någonting som jag inte hade kunnat tänka mig själv. då fick jag tydligt märka hur starkt redskap tarotkorten kan vara för ens personliga utveckling.

Så jag har även beställt en helt ny fin tarotkortlek att sätta tänderna i. Det ska nog sporra mig att ta mig an dem ordentligt tänkte jag. ^_^

1 kommentar:

  1. Boken med sabbaterna blev jag väldigt sugen på.
    Lite nyfiken...villken tarotlek har du beställt?

    SvaraRadera